Ibrahim abim,
DPF dolunca ve Sari Lamba yaninca sunlari yapmamiz gerekiyor;
• Motor isletim Isisina yani 80 - 90°C dereceye ulasmasi lazim
• Uzun bir Yolda Motor deviri 2.000/dk. da ilerleyeceksiniz hep
• Diger tüm temizleme islemini bunlarin hepsini yerine getirdiyseniz (2.000devir + 90°C Motor isisi), Kontrol Ünite gereken Temizligi yapiyor ve icindeki Kükürt oranini temizliyor.
• Yaklasik 10dk. sonra temizlenmesi lazim
Eger Sari DPF Lambasi sönmezse hemen Tamirhane ye gidin, bu anlama geliyordurki ya DPF de sorun var yada DPF doluluk oranina ulasti ve temizlenmesi mümkün degil (Yangin Tehlikesi var).
2010 Model Passat B6 dan itibaren biraz daha degisik calisiyor, DPF kendi kendine bizim Haberimiz yokken kendini temizlemeye calisiyor. Eger 3. defa herhangi bir nedenden kendini temizleyemez ise Sari DPF Lambasi yaniyor ve o zamanda yukarida yazdigim gibi ayni islemi yapacagiz. Diger türlü DPF calisirken ve Temizligi bitirmediginde Motoru kapattigimizda devam temizliyor.
Temizledigini söyle anliyoruz Motorun ön Havalandirmasi devamli olarak yaklasik 10-15 dakika boyunca calisiyor sanki Motor hararet yapmis gibi ama Korkmayin o DPF yüzünden onu yapiyordur
. 10-15 dakika sonra temizlendigi zaman tekrar kapaniyor Havalandirma. Sürüs esasindada Motor cekim gücü kaybediyor hafifce ve Yakit durdugumuz anda 1 Litre yakiyor anlik olarak, buda su anlama geliyorki DPF kendini temizliyor. Ayrica aracin icine hafifce Lastik Yanik kokusu gelir buda cok normaldir cünkü DPF in Kükürtlerini yakiyor!
Süre olarak Volkswagen 10 dakika diyor, önemli olan Aracin Regenaration yani Temizleme zamaninda 2.000 devir de sabit olarak gitmek ve Motorun isletme isisi 90°C dereceye ulasmasi gerekiyor. Eger bunlari yaparsan diger kalani Kontrol Ünite yapiyor zaten.