Passat Turkiye Forum

PassatTurkiye Facebook Sayfası PassatTurkiye Youtube Sayfası PassatTurkiye Twitter Sayfası PassatTurkiye Google Plus PassatTurkiye Instagram

Ender Elektronik

ADT Otomotiv

26 sonuçtan 1 ile 26 arası
Like Tree10Beğeniler
  • 1 Yazan burakp
  • 1 Yazan selseli
  • 1 Yazan sivil
  • 1 Yazan selseli
  • 1 Yazan selseli
  • 1 Yazan sivil
  • 1 Yazan sivil
  • 1 Yazan kuscugokhan
  • 2 Yazan ahm02

Kredi Kartıyla Araç Satışı

  1. #1
    Taner Tektaş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Taner Tektaş
    Üyelik tarihi
    03/08/2012
    Yer
    İstanbul
    Model
    Jetta
    Motor
    1.2 TSI
    Yılı
    2012
    Mesajlar
    122
    Plaka
    34 HK 7264

    Kredi Kartıyla Araç Satışı

    Arkadaşlar öncelikle hepinize merhaba ben siz değerli forumdaşlardan bilgi almak için bu konuyu açtım

    2007 Jetta aracımın bi talibi çıktı ve konuştuğumda adam benim ilk başta galerici olduğumu zanneti ve daha sonrasında konuya girdi

    -''Ben arabayı kredi kartıyla almak istiyorum belli bi kısmını peşin diğer kısmını ise kredi kartı çekmek istiyorum'' dedi ve ben de ona dedim ki

    -Ne yalan söyliyeyim ben Kredi Kartına güvenmiyorum ya sonradan parayı alamama gibi bi sorunum çıkarsa dedim ve Neden onun yerine aracı Kredi ile almıyorusunuz dedim o da bana

    -'' Kredi ile aldığımda arabayı mecburen kasko olacak ve araba da rehin olacak yarın bi gün satmaya kalktığımda ise sıkıntı olacak dedi Kredi kartı konusunda sıkıntınız ise olmasın ben zaten Kredi Kartı çektiğimde siz parayı peşin alacaksınız ve hiç bi sıkıntınız olmayacak ben kendi taksitlerimi bankaya da ödeyeceğim yani sizin açınızdan para da gene bi sıkıntı olmayacak ve bunları yapan galeriler var kendilerine esktradan ben komisyon parasıda vereceğim sanırım 700 TL olacak dedi ve bunları Aütopya gibi galeriler yapıyor dedi

    Ben de ;

    _Benim bu konuda hakkında pek fazla bilgim yok bi araştırayım eğerki kafama yatarsa ben sizi ararım dedim

    Adam da ;

    -''Tabi beyefendi haklısınız bilemeyebilirsiniz insan zaten kaç kere hayatında araç satıyor dedi ve bu sistem daha yeni zaten siz bir düşünün sonra kafanıza yatarsa satışı gerçekleştiririz dedi.

    Ben bu konu hakkında pek fazla bilgi sahibi değilim sizin bu konu hakkında bilginiz varsa bana yardımcı olursanız sevinirim.

    Saygılarımla
    Taner TEKTAŞ
    Konu Taner Tektaş tarafından (23 01 2013 Saat 16:15 ) değiştirilmiştir.

  2. #2
    ahm02 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    AHMET
    Üyelik tarihi
    23/05/2011
    Yer
    ankara
    Yaş
    25
    Model
    Passat
    Motor
    2.0 T
    Yılı
    2011
    Mesajlar
    881
    Plaka
    06 AAY 44

    Cevap: Kredi Kartıyla Araç Satışı

    Ne desem yalan olur bilemiycem altında başka şey varmıdır ama şunu söyleyebilirimki kredi kartı ödenmezse bile siz paranızı alırsınız o kredi kartını veren bankanın sorunu ona eminim ama diğer bir sürü detay hakkında hiç bi bilgim yok

    2005 B6 1.6FSİ - 2011 B7 1.4TSİ- 2011 AUDİ A4 2.OT QUATTRO

  3. #3
    Taner Tektaş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Taner Tektaş
    Üyelik tarihi
    03/08/2012
    Yer
    İstanbul
    Model
    Jetta
    Motor
    1.2 TSI
    Yılı
    2012
    Mesajlar
    122
    Plaka
    34 HK 7264

    Cevap: Kredi Kartıyla Araç Satışı

    Alıntı ahm02 Nickli Üyeden Alıntı Yazıyı Göster
    Ne desem yalan olur bilemiycem altında başka şey varmıdır ama şunu söyleyebilirimki kredi kartı ödenmezse bile siz paranızı alırsınız o kredi kartını veren bankanın sorunu ona eminim ama diğer bir sürü detay hakkında hiç bi bilgim yok

    Teşekkür ederim yardımcı olduğunuz için

  4. #4
    selseli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Serkan
    Üyelik tarihi
    13/02/2012
    Yer
    İstanbul
    Yaş
    34
    Model
    Passat
    Motor
    1.8 TSI
    Yılı
    2009
    Mesajlar
    767

    Cevap: Kredi Kartıyla Araç Satışı

    Anladığım kadarıyla alıcı araya başka bir araba galerisi sokacak ve o galerinin Pos cihazından kredi kartı ile ödeme yapacak ve galerinin size parayı vermesini sağlayacak. Buraya kadar anladıklarım doğruysa size şöyle bir açıklamada bulunayım ;

    Eğer alıcı kredi kartını galerinin POS cihazında kullanırsa ve galerici bu kartta tahsilat yaparsa iş resmi bir işleme dönüşecek ve galerinin bu tahsilattan dolayı fatura kesmesi gerekecek. Bu durumda kesilen fatura için KDV ortaya çıkacak (Pos'tan geçen bedelin %18'i)
    Ayrıca alıcı bu ödemeyi bankasına taksit ile yapacağını söylüyor, sizin ise parayı hemen alacağınızı belirtiyor. Burada işin içine faiz girer. Takım elbiseyi taksit ile almaya benzemez bu iş. Galeri taksit ile satış yaparsa, bankadan 2 türlü tahsilat yapar. Eğer size hemen ödeme yapacaksa, kredi kartından çekilen tutardan bir iskonto uygulanarak bankadan aldığı parayı size ödemesi lazım. Bu durumda alıcının kartından size yapması gereken ödemeden daha fazla bir tutar çekilmesi gerekir. 2 tahsilat türü ise bankanın da galeriye bu ödemeyi taksit taksit yapmasıdır. İlk işlemdeki kadar olmasa da burada da yine bir komsiyonun ödenemsi gerekir bankaya. Bunu ödeyecek olan galeri yine karttan daha fazla para çekmek zorundadır. Bir de tüm bu işlemlerden dolayı galeri bir aracılık ücreti talp edecektir. Bu durumda bu iş alıcı için oto kredisi kullanmaktan çok daha maliyetli olur.
    2009 Passat | 1.8 TSI 210 HP Powered by Evotech | F1 Triptronik | İzlanda Grisi | SelseLINE

  5. #5
    frisby06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    emre
    Üyelik tarihi
    01/03/2011
    Yer
    Ankara/Eryaman
    Model
    Polo
    Motor
    1.6 MPI
    Yılı
    2013
    Mesajlar
    417

    Cevap: Kredi Kartıyla Araç Satışı

    Bana riskli geldi,bu tip işlerde en ufak riske girmemek lazım.Ayrıca pos makinesinden geçtiği için fatura kesmek zorundasın.20bin tl ye sattın diyelim sırf 3600tl vergi tahakkuk eder.Siz bilirsiniz.

  6. #6
    Taner Tektaş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Taner Tektaş
    Üyelik tarihi
    03/08/2012
    Yer
    İstanbul
    Model
    Jetta
    Motor
    1.2 TSI
    Yılı
    2012
    Mesajlar
    122
    Plaka
    34 HK 7264

    Cevap: Kredi Kartıyla Araç Satışı

    Arkadaşlar Merhaba

    Dün akşam adam la bu sefer babamla konuşturduğumda adamın niyetini anladık babam adama farklı sorular sordu Banka hangi Bankaya direk Kredi ye başvursanız dedi peki kredi kartıyla alacaksanız arabayı ben parayı yatırdığınız zaman bloke edicem ve satışı gerçekleştirmeden önce parayı bu şekilde alırım dedi

    Karşı taraf ise lafı direk kıvırmaya başladı
    - Ben aslında yazın araba bakıyordum da şimdi alma gibi bi niyetim yok dedi.

    Arkadaşlar adam araba hakkında tek bi soru bile sormadı ne değişeni varmı ne boyananı varmı diye anlıyacağınız adam 1 yıllık keklik avlama ihtiyacını bizle karşılamak istedi ama kendisi kapana kısıldı sizde böyle şeylere maruz kalırsanız sakın aracı satmayın parayı bloke edin sizin onayınız olmadan parayı kimse alamasın ve arabanızı öyle satın.

  7. #7
    burakp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Burak
    Üyelik tarihi
    22/03/2012
    Yer
    Istanbul
    Model
    Passat
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2012
    Mesajlar
    60

    Cevap: Kredi Kartıyla Araç Satışı

    kredi kartıyla araba mı alınır araba mı satılır arkadaş?

    Dolandırma denemesine benziyor. Araç bedelinin bir kısmını nakit verir, galeriye gidilir kalan rakam kredi kartı ile galerinin pos'un ödenir. Galeri tarafından paranın az sonra geleceği söylenir ve daha sonra bir şekilde dalavereye getirip noter satışı almaya çalışılır (bak kredi kartıyla ödedik ama, galeri verecek vs.vs.) ardından galeriye o para gelmez, çek verilir, çek karşılıksız çıkar, kalan para da gider arabada..
    ArenNoah bunu beğendi

  8. #8
    dirlik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    kazım
    Üyelik tarihi
    23/08/2011
    Yer
    Ankara
    Model
    Passat
    Motor
    2.0 TSI
    Yılı
    2010
    Mesajlar
    2.765
    Plaka
    06 KGD 76

    Cevap: Kredi Kartıyla Araç Satışı

    Dolandırıcılar bunlar.....ne sahtekar herifler ya hu...

  9. #9
    suayb_a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    ŞUAYİP AKDERE
    Üyelik tarihi
    25/04/2012
    Yer
    ORDU
    Yaş
    28
    Model
    Passat
    Motor
    2.0 TDI
    Yılı
    2008
    Mesajlar
    2.791
    Plaka
    52 DS 373

    Cevap: Kredi Kartıyla Araç Satışı

    Alıntı burakp Nickli Üyeden Alıntı Yazıyı Göster
    kredi kartıyla araba mı alınır araba mı satılır arkadaş?

    Dolandırma denemesine benziyor. Araç bedelinin bir kısmını nakit verir, galeriye gidilir kalan rakam kredi kartı ile galerinin pos'un ödenir. Galeri tarafından paranın az sonra geleceği söylenir ve daha sonra bir şekilde dalavereye getirip noter satışı almaya çalışılır (bak kredi kartıyla ödedik ama, galeri verecek vs.vs.) ardından galeriye o para gelmez, çek verilir, çek karşılıksız çıkar, kalan para da gider arabada..
    şu kısma kesinlikle katılmıyorum sebep olarakda
    1.si ben kendim kredi kartı ile arac aldım 20000 tl bide 12 taksit yaptırdım ama asıl olan
    2.si adamın biri gözümün önünde bayiden 3 adet araç aldı toplam tutar 93800 tl karttan tek çekim yaptı

    orduda bi arkadaşım var bayide satış temsilcisi onun yanında otururken adamın biri geldi o kadar mütevazi ki anlatamam adam araçları begendi yanın da kardeşine döndü ve dediki nakit mi verelim karttan mı çekelim bizim arkadaş şok oldu karttan mı çekelim diyince kardeside ne gerek var bankaya gitmeye k.kartından çekelim dedi ve adamlar tık diye 93800 tl yi karttan çektiler ve emin olun belkide o kartın limiti yokmuştur adamlarda bir ilde ileri gelen bi zengin kardeşlermiş.
    AKIL PLAN YAPARKEN,
    KADER GÜLERMİŞ...

  10. #10
    selseli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Serkan
    Üyelik tarihi
    13/02/2012
    Yer
    İstanbul
    Yaş
    34
    Model
    Passat
    Motor
    1.8 TSI
    Yılı
    2009
    Mesajlar
    767

    Cevap: Kredi Kartıyla Araç Satışı

    Kredi Kartı ile araba alınmaz demiyorum. Alınır. Ama bu daha çok bayiden alınan sıfır km araçlar için geçerlidir. O durumda zaten iş resmi boyutta olur. Ama fiyat farkı da ortaya çıkar. Bu kredi kartından yapılan tahsilatlara özel bir durumdur.

    Ben eski bir bankacıyım ve bu işleri çok yakından bilirim. Benim limiti 2-3 Mio TL olan kredi kartı müşterilerim vardı. Ama bunlar sayılı kişilerdir. Bu kişiler telefonla bile limit artışı yaptırabilecek durumda olan sayılı insanlardır.
    ArenNoah bunu beğendi
    2009 Passat | 1.8 TSI 210 HP Powered by Evotech | F1 Triptronik | İzlanda Grisi | SelseLINE

  11. #11
    kuscugokhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Gökhan
    Üyelik tarihi
    29/10/2011
    Yer
    Ukrayna(BURSA)
    Yaş
    36
    Model
    Passat
    Motor
    2.0 FSI
    Yılı
    2007
    Mesajlar
    2.045
    Plaka
    AH 4796 MH

    Cevap: Kredi Kartıyla Araç Satışı

    Millette ne kartlar var kardesim yaa..Nasil bi limitmis bu

  12. #12
    burakp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Burak
    Üyelik tarihi
    22/03/2012
    Yer
    Istanbul
    Model
    Passat
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2012
    Mesajlar
    60

    Cevap: Kredi Kartıyla Araç Satışı

    Alıntı suayb_a Nickli Üyeden Alıntı Yazıyı Göster
    şu kısma kesinlikle katılmıyorum sebep olarakda
    1.si ben kendim kredi kartı ile arac aldım 20000 tl bide 12 taksit yaptırdım ama asıl olan
    2.si adamın biri gözümün önünde bayiden 3 adet araç aldı toplam tutar 93800 tl karttan tek çekim yaptı

    orduda bi arkadaşım var bayide satış temsilcisi onun yanında otururken adamın biri geldi o kadar mütevazi ki anlatamam adam araçları begendi yanın da kardeşine döndü ve dediki nakit mi verelim karttan mı çekelim bizim arkadaş şok oldu karttan mı çekelim diyince kardeside ne gerek var bankaya gitmeye k.kartından çekelim dedi ve adamlar tık diye 93800 tl yi karttan çektiler ve emin olun belkide o kartın limiti yokmuştur adamlarda bir ilde ileri gelen bi zengin kardeşlermiş.

    benim ikinci el araç için demiştim canım kardeşim bayi den 0 alıyorsan istersen devlet tahvili ver al yani farketmez

  13. #13
    selseli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Serkan
    Üyelik tarihi
    13/02/2012
    Yer
    İstanbul
    Yaş
    34
    Model
    Passat
    Motor
    1.8 TSI
    Yılı
    2009
    Mesajlar
    767

    Cevap: Kredi Kartıyla Araç Satışı

    Alıntı kuscugokhan Nickli Üyeden Alıntı Yazıyı Göster
    Millette ne kartlar var kardesim yaa..Nasil bi limitmis bu
    Yolda görsen sadaka vereceğin adamlarda ne para, nasıl bir servet var bir bilsen, kafayı yersin.
    2009 Passat | 1.8 TSI 210 HP Powered by Evotech | F1 Triptronik | İzlanda Grisi | SelseLINE

  14. #14
    sivil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Turhan
    Üyelik tarihi
    28/02/2011
    Yer
    İstanbul
    Yaş
    48
    Model
    Passat
    Motor
    1.6 FSI
    Yılı
    2005
    Mesajlar
    6.998
    Plaka
    37lkd23

    Cevap: Kredi Kartıyla Araç Satışı

    Alıntı kuscugokhan Nickli Üyeden Alıntı Yazıyı Göster
    Millette ne kartlar var kardesim yaa..Nasil bi limitmis bu
    Gidecen bir bayiye şurdan bi cc paket yap bana bakayım deyip kredi kartını uzatıp alıp gidecen arabayı.
    Konu sivil tarafından (23 01 2013 Saat 11:44 ) değiştirilmiştir.
    kuscugokhan bunu beğendi
    2005 Passat 1.6 FSI Manuel Reflex Gümüş- 130 Hp Performanstuning
    2012 Passat 1.4 TSI DSG Şeker beyazı

  15. #15
    emperor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    MUHAMMED
    Üyelik tarihi
    09/01/2012
    Yer
    erzurum
    Yaş
    28
    Model
    Passat
    Motor
    1.6 FSI
    Yılı
    2007
    Mesajlar
    253

    Cevap: Kredi Kartıyla Araç Satışı

    fiyat farkı ortaya çıkar mı gerçekten?yani nakit vereceğim kısmı kartla tek çekim yapsam niye fark olsun ki sonuçta nakit versem de fatura kesilecek vergisi zaten içinde o fiyatın.
    2007 FSİ COMFORTLİNE

  16. #16
    suayb_a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    ŞUAYİP AKDERE
    Üyelik tarihi
    25/04/2012
    Yer
    ORDU
    Yaş
    28
    Model
    Passat
    Motor
    2.0 TDI
    Yılı
    2008
    Mesajlar
    2.791
    Plaka
    52 DS 373

    Cevap: Kredi Kartıyla Araç Satışı

    Alıntı burakp Nickli Üyeden Alıntı Yazıyı Göster
    benim ikinci el araç için demiştim canım kardeşim bayi den 0 alıyorsan istersen devlet tahvili ver al yani farketmez
    yok ben anladımda benim aldıgım araç 2. eldi
    AKIL PLAN YAPARKEN,
    KADER GÜLERMİŞ...

  17. #17
    selseli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Serkan
    Üyelik tarihi
    13/02/2012
    Yer
    İstanbul
    Yaş
    34
    Model
    Passat
    Motor
    1.8 TSI
    Yılı
    2009
    Mesajlar
    767

    Cevap: Kredi Kartıyla Araç Satışı

    Alıntı sivil Nickli Üyeden Alıntı Yazıyı Göster
    Gidecen bir bayiye şurda bi cc paket yap bana bakayım deyip kredi kartını uzatıp alıp gidecen arabayı.
    Kredi kartı ile sıfır Mercedes alan müşterim vardı....
    sivil bunu beğendi
    2009 Passat | 1.8 TSI 210 HP Powered by Evotech | F1 Triptronik | İzlanda Grisi | SelseLINE

  18. #18
    suayb_a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    ŞUAYİP AKDERE
    Üyelik tarihi
    25/04/2012
    Yer
    ORDU
    Yaş
    28
    Model
    Passat
    Motor
    2.0 TDI
    Yılı
    2008
    Mesajlar
    2.791
    Plaka
    52 DS 373

    Cevap: Kredi Kartıyla Araç Satışı

    Alıntı emperor Nickli Üyeden Alıntı Yazıyı Göster
    fiyat farkı ortaya çıkar mı gerçekten?yani nakit vereceğim kısmı kartla tek çekim yapsam niye fark olsun ki sonuçta nakit versem de fatura kesilecek vergisi zaten içinde o fiyatın.
    bence çıkmaz çıkarsada pazarlıkla çıkartmassın
    AKIL PLAN YAPARKEN,
    KADER GÜLERMİŞ...

  19. #19
    selseli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Serkan
    Üyelik tarihi
    13/02/2012
    Yer
    İstanbul
    Yaş
    34
    Model
    Passat
    Motor
    1.8 TSI
    Yılı
    2009
    Mesajlar
    767

    Cevap: Kredi Kartıyla Araç Satışı

    Alıntı emperor Nickli Üyeden Alıntı Yazıyı Göster
    fiyat farkı ortaya çıkar mı gerçekten?yani nakit vereceğim kısmı kartla tek çekim yapsam niye fark olsun ki sonuçta nakit versem de fatura kesilecek vergisi zaten içinde o fiyatın.
    Fiyat farkı şöyle ortaya çıkar. Kredi kartlarının çalışma mantığını anlatayım öncelikle size.

    Biz tüketici olarak kredi kartı ile harcama yaptığımızda banka bizi sıfır faiz ile ortalama 18 gün fonlamaktadır. Şöyle düşünün hergün kredi kartınız ile 100 TL harcayın. Hesap kesim tarihinden 1 gün sonra yaptığınız ilk harcamayı bir sonraki son ödeme tarihinde öderseniz banka size sıfır faiz ile 35-36 günlük kredi vermiş olur. Hesap kesim tarihinden 1 gün önce yaptığınız harcama için ise 5-6 gün. Hergün aynı harcamayı yaparsak dediğim gibi ortalama fonlamamız 17-18 güne falan gelir. Harcamanın bizim tarafı böyle. Gelelim satıcı tarafına. Bizden kredi kartı ile tahsilat yapan firma/kişi, bankadan bu bedeli 2 türlü tahsil eder. Ya işlemden 1 gün sonra hemen ister, ya da banka ile yapmış olduğu anlaşmaya göre belli bir gün bekleyerek tahsilat yapar. Eğer bir gün sonra tahsil etmek isterse banka Ona bu parayı 100 Tl olarak vermez. Çünkü bizden 18 gün sonra tahsil edeceği parayı fonlama maliyeti ortaya çıkacaktır. Bu nedenle satıcı parayı 99 TL olarak tahsil eder. Eğer satıcı hemen tahsil etmek istemezse bu sefer banka ona parayı 30-35 gün (satıcının anlaşmasına bağlı) sonra öder. Bizden parayı 18. gün alır, satıcıya 30. gün öder. Tüm bu işlemlerde biz tüketici olarak mağdur olmayız. Bankanın da bu işten para kazanması için aradaki maliyeti satıcı karşılamak zorunda kalır. Kar marjının yüksek olduğu ve küçük montanlı işlemlerde satıcı bu maliyetleri düşünmez, çünkü kredi kartı kabul ederek satışlarını arttırma şansına kavuşur.

    Şimdi olayı araç satın alma işine getirecek olursak. Araç bayilerinin sıfır araçlarda kar marjı çok yüksek değildir. Bu nedenle 50.000 TL lük bir aracın kredi kartı ile satılmasından kaynaklanacak maliyeti karından vermek istemez. Bu nedenle oluşacak maliyeti tamamen olmasa bile alıcıya yansıtır.

    Umarım açıklayıcı olmuşumdur.
    drozia bunu beğendi
    2009 Passat | 1.8 TSI 210 HP Powered by Evotech | F1 Triptronik | İzlanda Grisi | SelseLINE

  20. #20
    emperor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    MUHAMMED
    Üyelik tarihi
    09/01/2012
    Yer
    erzurum
    Yaş
    28
    Model
    Passat
    Motor
    1.6 FSI
    Yılı
    2007
    Mesajlar
    253

    Cevap: Kredi Kartıyla Araç Satışı

    Alıntı selseli Nickli Üyeden Alıntı Yazıyı Göster
    Fiyat farkı şöyle ortaya çıkar. Kredi kartlarının çalışma mantığını anlatayım öncelikle size.

    Biz tüketici olarak kredi kartı ile harcama yaptığımızda banka bizi sıfır faiz ile ortalama 18 gün fonlamaktadır. Şöyle düşünün hergün kredi kartınız ile 100 TL harcayın. Hesap kesim tarihinden 1 gün sonra yaptığınız ilk harcamayı bir sonraki son ödeme tarihinde öderseniz banka size sıfır faiz ile 35-36 günlük kredi vermiş olur. Hesap kesim tarihinden 1 gün önce yaptığınız harcama için ise 5-6 gün. Hergün aynı harcamayı yaparsak dediğim gibi ortalama fonlamamız 17-18 güne falan gelir. Harcamanın bizim tarafı böyle. Gelelim satıcı tarafına. Bizden kredi kartı ile tahsilat yapan firma/kişi, bankadan bu bedeli 2 türlü tahsil eder. Ya işlemden 1 gün sonra hemen ister, ya da banka ile yapmış olduğu anlaşmaya göre belli bir gün bekleyerek tahsilat yapar. Eğer bir gün sonra tahsil etmek isterse banka Ona bu parayı 100 Tl olarak vermez. Çünkü bizden 18 gün sonra tahsil edeceği parayı fonlama maliyeti ortaya çıkacaktır. Bu nedenle satıcı parayı 99 TL olarak tahsil eder. Eğer satıcı hemen tahsil etmek istemezse bu sefer banka ona parayı 30-35 gün (satıcının anlaşmasına bağlı) sonra öder. Bizden parayı 18. gün alır, satıcıya 30. gün öder. Tüm bu işlemlerde biz tüketici olarak mağdur olmayız. Bankanın da bu işten para kazanması için aradaki maliyeti satıcı karşılamak zorunda kalır. Kar marjının yüksek olduğu ve küçük montanlı işlemlerde satıcı bu maliyetleri düşünmez, çünkü kredi kartı kabul ederek satışlarını arttırma şansına kavuşur.

    Şimdi olayı araç satın alma işine getirecek olursak. Araç bayilerinin sıfır araçlarda kar marjı çok yüksek değildir. Bu nedenle 50.000 TL lük bir aracın kredi kartı ile satılmasından kaynaklanacak maliyeti karından vermek istemez. Bu nedenle oluşacak maliyeti tamamen olmasa bile alıcıya yansıtır.

    Umarım açıklayıcı olmuşumdur.
    teşekkür ederim gayet açıklayıcı oldu farktan kasıt bu denli küçükse sayın suayb_a nın söylediği gibi pazarlıkla bile halledilebilir..galeriden ikinci el alma durumunda oluşacak kdv ye takıldım ben sanırım evet şimdi farkettim sıfır araçta olsa bile cüzi bir fark olacak galeriden ikinci elde ise durum değişiyor.
    2007 FSİ COMFORTLİNE

  21. #21
    selseli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Serkan
    Üyelik tarihi
    13/02/2012
    Yer
    İstanbul
    Yaş
    34
    Model
    Passat
    Motor
    1.8 TSI
    Yılı
    2009
    Mesajlar
    767

    Cevap: Kredi Kartıyla Araç Satışı

    Alıntı emperor Nickli Üyeden Alıntı Yazıyı Göster
    teşekkür ederim gayet açıklayıcı oldu farktan kasıt bu denli küçükse sayın suayb_a nın söylediği gibi pazarlıkla bile halledilebilir..galeriden ikinci el alma durumunda oluşacak kdv ye takıldım ben sanırım evet şimdi farkettim sıfır araçta olsa bile cüzi bir fark olacak galeriden ikinci elde ise durum değişiyor.
    Sıfır aracın satışı zaten faturaya dayandığı için KK kullanımıda sıkıntı olmaz (Operasyonel olarak diyorum, maliyet kısmını yukarıda anlatmıştım)
    Ama 2. elde iş değişir. POS cihazından tahsilat yapıldığı zaman, mutlaka fatura kesilmesi gerekir. Bu durumda da KDV oluşur.
    2009 Passat | 1.8 TSI 210 HP Powered by Evotech | F1 Triptronik | İzlanda Grisi | SelseLINE

  22. #22
    kuscugokhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Gökhan
    Üyelik tarihi
    29/10/2011
    Yer
    Ukrayna(BURSA)
    Yaş
    36
    Model
    Passat
    Motor
    2.0 FSI
    Yılı
    2007
    Mesajlar
    2.045
    Plaka
    AH 4796 MH

    Cevap: Kredi Kartıyla Araç Satışı

    Alıntı sivil Nickli Üyeden Alıntı Yazıyı Göster
    Gidecen bir bayiye şurdan bi cc paket yap bana bakayım deyip kredi kartını uzatıp alıp gidecen arabayı.
    Valla abi baksana millette ne kartlar var..Bizde yok aidat odemesi yapmayalim,yok aylik ekstre odemesi olmasin diye kavga ediyoz

  23. #23
    sivil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Turhan
    Üyelik tarihi
    28/02/2011
    Yer
    İstanbul
    Yaş
    48
    Model
    Passat
    Motor
    1.6 FSI
    Yılı
    2005
    Mesajlar
    6.998
    Plaka
    37lkd23

    Cevap: Kredi Kartıyla Araç Satışı

    Alıntı kuscugokhan Nickli Üyeden Alıntı Yazıyı Göster
    Valla abi baksana millette ne kartlar var..Bizde yok aidat odemesi yapmayalim,yok aylik ekstre odemesi olmasin diye kavga ediyoz
    Dediğin gibi adamlara kürdan gibi geliyor bu rakamlar ama bizler ufak ayrıntıların hesapların hesabı içindeyiz.Napalım sağlığımız yerinde olsun bunada şükür
    kuscugokhan bunu beğendi
    2005 Passat 1.6 FSI Manuel Reflex Gümüş- 130 Hp Performanstuning
    2012 Passat 1.4 TSI DSG Şeker beyazı

  24. #24
    sivil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Turhan
    Üyelik tarihi
    28/02/2011
    Yer
    İstanbul
    Yaş
    48
    Model
    Passat
    Motor
    1.6 FSI
    Yılı
    2005
    Mesajlar
    6.998
    Plaka
    37lkd23

    Cevap: Kredi Kartıyla Araç Satışı

    Hem bu denli tuzu kuru adamlar bizim aldığımız zevki alamazlar Gökhan.Ne bizim gibi böyle forumlara katılabilirler nede DRL farı,skyline modu vs.gibi işlerle uğraşabilirler bak biz ne güzel bunları yapıp zevk alıyoruz keyif alıyoruz öyle değilmi
    kuscugokhan bunu beğendi
    2005 Passat 1.6 FSI Manuel Reflex Gümüş- 130 Hp Performanstuning
    2012 Passat 1.4 TSI DSG Şeker beyazı

  25. #25
    kuscugokhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Gökhan
    Üyelik tarihi
    29/10/2011
    Yer
    Ukrayna(BURSA)
    Yaş
    36
    Model
    Passat
    Motor
    2.0 FSI
    Yılı
    2007
    Mesajlar
    2.045
    Plaka
    AH 4796 MH

    Cevap: Kredi Kartıyla Araç Satışı

    Alıntı sivil Nickli Üyeden Alıntı Yazıyı Göster
    Hem bu denli tuzu kuru adamlar bizim aldığımız zevki alamazlar Gökhan.Ne bizim gibi böyle forumlara katılabilirler nede DRL farı,skyline modu vs.gibi işlerle uğraşabilirler bak biz ne güzel bunları yapıp zevk alıyoruz keyif alıyoruz öyle değilmi
    Kesinlikle katiliyorum abi.. Yapariz modifikasyonumuzu karsisina gecer gecer seyrederiz..Bizden iyisi yok valla
    sivil bunu beğendi

  26. #26
    ahm02 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    AHMET
    Üyelik tarihi
    23/05/2011
    Yer
    ankara
    Yaş
    25
    Model
    Passat
    Motor
    2.0 T
    Yılı
    2011
    Mesajlar
    881
    Plaka
    06 AAY 44

    Cevap: Kredi Kartıyla Araç Satışı

    Kredi kartından 93 bin 800 tl veren adam bonus puan falan kazandıysa onlada bir motorsiklet almıştır
    srcn09 ve sivil bunu beğendi.

    2005 B6 1.6FSİ - 2011 B7 1.4TSİ- 2011 AUDİ A4 2.OT QUATTRO

Konuyu Değerlendir:

Kredi Kartıyla Araç Satışı

5 üzerinden 5.00 | Toplam: 1 kişi oy verdi ve 25 yorum aldı. Arkadaşlar öncelikle hepinize merhaba ben siz değerli forumdaşlardan bilgi almak için bu konuyu açtım 2007 Jetta aracımın bi talibi çıktı ve konuştuğumda adam benim ilk başta galerici olduğumu zanneti ve daha sonrasında konuya girdi -''Ben arabayı kredi kartıyla almak istiyorum belli bi kısmını peşin diğer kısmını ise kredi kartı çekmek istiyorum'' dedi ve ben de ona dedim ki -Ne yalan söyliyeyim ben Kredi Kartına güvenmiyorum ya sonradan parayı alamama gibi bi sorunum çıkarsa dedim ve



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56